تصور کنید فقط بخش سوالات متداول سایت شما باعث افزایش 34.7٪ (3.4 میلیون دلار در یک سال) درآمد شما شود یا استفاده از وبلاگ در سایت شما نرخ تبدیل را تا 800٪ افزایش دهد.

این اعداد همین طوری ساخته نشده‌اند. این‌ها نتایج واقعی هستند که شرکت های واقعی در پاسخ به درخواست ما برای نمونه های عالی از تجربه بازاریابی ارسال کرده‌اند

بیایید بررسی کنیم که چگونه شش شرکت در شش صنعت مختلف نتایج شگفت انگیزی از برنامه های بازاریابی محتوا و تولید محتوای وبلاگی خود  دریافت کرده‌اند.

  1. IEEE GlobalSpec: Engineering360.com and Engineering in Motion

engineering360-بازاریابی محتوا

Engineering360.com بزرگترین مقصد آنلاین برای مهندسان و متخصصان فنی است که توسط IEEE GlobalSpec منتشر شده و اخبار و تحلیل‌های این حوزه را به 8 میلیون مهندس ارائه می دهد.

تیم IEEE GlobalSpec با استفاده از اطلاعاتی که نشان دهنده میزان تعامل کاربران با ویدیوها در سایت و خبرنامه بود، یک خبرنامه ویدئویی متمرکز را طراحی کرد که در حدود هشتاد درصد مشارکت مخاطبان آن‌ها را افزایش داد.

چرا متفاوت است؟

بر طبق گفته Zander Wharton، مدیر اجرایی ارشد شركت Finn، IEEE GlobalSpec از یک مدل اختصاصی برای پیدا كردن افرادی كه با ویدیوها یا وبینارها در ارتباط بودند استفاده کرد و خبرنامه‌های ویدئویی اختصاصی را برای آن‌ها ارسال کرد.

در این روش مخاطبانی که به احتمال زیاد با این نوع محتوا ارتباط برقرار می کنند، شناسایی می‌شوند و فقط خبرنامه‌ها برای آنها ارسال می‌شود. محتوای این خبرنامه‌ها نیز شامل ویدیوئی است که برای عموم مهندسان جالب توجه و جذاب است.

نتایج

طبق گفته Zander، ایمیل‌های ارسال شده با استفاده از این روش به نتایج زیر دست یافتند:

  • 36٪ نرخ بازشدن ایمیل
  •  23٪ نرخ کلیک
  • 80٪ میزان مشارکت

چه درسی می‌گیریم؟

محتوا را در فرمتی که مخاطبان شما ترجیح می‌دهند، برای آن‌ها فراهم کنید.

  1. Anthem BlueCross BlueShield: The Benefits Guide

anthem bluecross-بازاریابی محتوا

شرکت BlueCross BlueShield  ارائه دهنده خدمات بیمه سلامت، یک راهنمای کاربردی و بستر ارائه اطلاعات هدفمند و عملی برای صاحبان کسب و کاری ایجاد کرد که به دنبال ارتقاء سلامت در محیط کار برای کارمندان خود هستند و می‌خواهند قانون مراقبت مقرون به صرفه(ACA) را اجرا کنند.

چرا متفاوت است؟

این راهنمای کاربردی، محتوای هدفمند، ساده و قابل اجرا را برای مخاطبان خود که همان صاحبان کسب و کارهای کوچک هستند، فراهم می‌کند.

علاوه بر این به گفته لورن کرانستون، متخصص روابط عمومی و رسانه های اجتماعی در Skyword، ارتقاء تکنولوژی به Anthem کمک کرد که براساس علایق و رفتار بازدید کننده و همچنین محتوایی که در حال حاضر درحال مشاهده آن است، به کاربر مواردی را پیشنهاد نماید.

این تیم همچنین یک فرم را برای درخواست اطلاعات بیشتر متناسب با ظاهر سایت طراحی کرد که باعث شد ترافیک ارگانیک بیشتری برای سایت جذب شود.

نتایج

با توجه به این نکات،Anthem به نتایج زیر دست پیدا کرد:

  • رشد 103 درصدی در بازدید صفحه
  • رشد 102٪ در نتایج جستجو
  • 73٪ در ترافیک ارگانیک

چه درسی می‌گیریم؟

شخصی سازی توصیه های محتوایی بر اساس یک دید کلی و جامع از سوابق بازدید کننده، منجر به رشد چشمگیری در بازدید صفحات شد.

  1. Shoes for Crews: The Gripping Blog

Shoes for Crews، یک تولید کننده اروپایی و خرده فروش از کفش مقاوم در برابر سرخوردن برای مردان و زنان در صنعت خدمات و هتل‌داری است، یک وبلاگ جالب برای خدمتکاران این حوزه تولید کرد.

چرا متفاوت است؟

طبق نظر Tiffany Kalus، مدیر اجرایی SEO در Digital 22، Shoes for Crews پست های وبلاگ خود را برای پاسخگویی به کلمات کلیدی با یک حجم جستجوی کم فراهم می کند. این روش نه تنها ترافیک با کیفیت را به سایت هدایت می کند بلکه از طریق لینک سازی داخلی، باعث تقویت سایر صفحات کلیدی در وب سایت می شود.

نتایج

با استفاده از این روش کسب و کار به نتایج زیر دست یافت:

  • 50000 بازدید ماهانه وبلاگ، در یک بازه 18 تا 24 ماهه
  •  800٪ افزایش نرخ تبدیل ترافیک ارگانیک با گذشت هر سال

چه درسی می‌گیریم؟

موضوعاتی را که برای مخاطبان شما اهمیت دارد، انتخاب کنید. به طور خاص، با توجه به کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی کمتر، برای رسیدن به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو، تمرکز کنید.

  1. oMelhorTrato experts at FAQ

omelhortrato-بازاریابی محتوا

oMelhorTrato، یک سرویس مقایسه‌ی مالی در آمریکای جنوبی است که قصد دارد به مردم در گرفتن تصمیمات مالی کمک کند. وقتی بازدیدکنندگان سوالات را به سایت ارسال می کنند، پاسخ ها به عنوان یک پست وبلاگ در صفحه “پرسش و پاسخ از یک متخصص” منتشر می شود.

چرا متفاوت است؟

به گفته کریستین رنلا، مدیر عامل شرکت و یکی از بنیانگذاران oMelhorTrato، تمام سوالات ارائه شده یک پاسخ کامل را دریافت می کنند. این پاسخ ها نه تنها به بازدید کننده ارسال می شود، بلکه در وبلاگ منتشر می شود تا به عنوان یک منبع برای بازدیدکنندگان دیگر به کار رود و همچنین میزان تخصص شرکت در این گونه مسائل را به مخاطبان نشان دهد.

نتایج

با توجه به راه اندازی این سامانه پرسش و پاسخ شرکت به نتایج زیر دست یافت:

  • رشد 7درصدی درآمد شرکت (3.4 میلیون دلار در سال)

چه درسی می‌گیریم؟

به دنبال فرصت هایی از جمله استفاده از داده‌ها و اطلاعات خود برای ایجاد دارایی‌های با ارزش محتوایی باشید. همچنین این را در نظر داشته باشید که پاسخ درست به نیاز به یک عضو و مخاطب سایت می‌تواند برای بسیاری از افراد جالب توجه و کارآمد باشد.

  1. SupplyHouse.com: Trades Built on Pride

SupplyHouse.com یک خرده فروش آنلاین لوازم لوله کشی و تامین مواد HVAC است که مخاطبان خود را متخصصان صنعت (لوله کش، پیمانکاران، تکنسین های HVAC و …) قرار داده است. SupplyHouse.com با کمک کاربران خود یک کمپین محتوا با نام Trades Built on Pride را به افتخار تجار و کاری که هر روز انجام می دهند راه اندازی کرد.

تیم بازاریابی یک جامعه(community) مشهور فیس بوک ایجاد کرده و از اعضای آن خواسته بود تا از خودشان فیلم بگیرند و در آن توضیح دهند که چه مدت در تجارت بوده اند، چه کاری می‌کنند و ….

با توجه به صحبت‌های Sosnovich، استراتژیست رسانه های اجتماعی در SupplyHouse.com، آن‌ها پس از دریافت 20 فیلم ارسالی از کاربران، چندین نسخه از فیلم‌ها تهیه کردند. برخی از نسخه‌ها بازدیدکنندگان وب سایت را هدف قرار دادند، در حالی که برخی دیگر پیمانکارانHVAC و سایر حرفه‌ای‌های صنعت را هدف قرار دادند. در نهایت این فیلم‌ها در چندین پلتفرم محتوایی منتشر شدند. می‌توانید بخشی از این فیلم را کمی بالاتر ببینید.

نتایج

با توجه به صحبت‌های استراتژیست رسانه‌های اجتماعی supplyhouse آن‌ها به نتایج زیر دست یافتند:

  • $ 15.72 درآمد در ازای هر $ 1 هزینه در ماه
  • 37٪ میزان بازدید در فیس بوک
  • 42٪ میزان بازدید در یوتیوب

چه درسی می‌گیریم؟

به راه های منحصر به فرد برای تعامل و کمک گرفتن از مخاطبان در تولید محتوا فکر کنید.  همچنین به این فکر کنید که چگونه می‌توانید یک محتوا برای گروه‌های مختلفی از مخاطبان هدف تولید کنید.

  1. BuzzSumo

buzzsumo-بازاریابی محتوا

BuzzSumo، که اطلاعات مربوط به مشارکت اجتماعی را برای بازاریابان محتوا فراهم می کند، با رقابت شدید برای توجه به  ازاریابی محتوا مواجه است. با این حال، تنها با استفاده از یک مقاله به نتایج چشمگیری دست پیدا کرد: آن‌ها 100 میلیون عنوان خبری را تحلیل کردند و نتایج آن را در یک تحقیق کامل منتشر کردند.

چرا متفاوت است؟

BuzzSumo از داده های خود برای توسعه تحقیقات درباره عناوین مهم خبری استفاده کرد. همچنین آن‌ها موضوعی را که می‌دانستند با استفبال مخاطبانشان مواجه خواهد شد، انتخاب کردند و توسط افراد و منابع متخصص در صنعت رفرنس داده شدند.

نتایج

با استفاده از این مقاله آن‌ها به نتایج زیر دست یافتند:

  • 13،000 مورد اشتراک گذاری مقاله
  • 721 بک لینک
  • بیش از 272،000 بازدید صفحه
  • 30 ثبت نام در خدمات سایت

چه درسی می‌گیریم؟

درباره اطلاعاتی که برند شما می‌تواند ارائه دهد که بیشتر مورد توجه مخاطبان شما باشد، فکر کنید. علاوه بر این ارزیابی کنید که چگونه می‌توانید بک لینک های معتبر از دامنه‌های با اعتبار بالا دریافت کنید.

 

نتیجه‌گیری نهایی

این شش نمونه نشان می دهد که چگونه بازاریابی محتوا تقریبا در هر صنعت و در هر مرحله از قیف فروش ممکن است مفید باشد. سعی کنید برنامه بازاریابی محتوای خود را از خوب به عالی تبدیل کنید و به دنبال راه هایی برای متفاوت سازی محتوای خود، با تمرکز بر مخاطبان هدف باشید. علاوه بر این به صورت مداوم به فکر بهبود روش‌های خود برای رسیدن به اهداف باشید.

منبع: contentmarketinginstitute

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *