بیایید با هم بازی کنیم: من یک کلمه میگم، شما هم اولین کلمه‌ای که به ذهنتون میرسه رو راجع بهش بگید. کلمه من لینکدین هست. جواب شما شغل است، نه؟

اگر شغل جواب شما بود، شما هم مانند بسیاری از کاربران لینکدین هستید که از پروفایل لینکدین خود به عنوان رزومه آنلاین استفاده می‌کنند. لیست تجربه‌های کاری خود را و آنچه را که در سالهای مختلف انجام دادند، فهرست می کنند و برای همکاران سابق یا فعلی خود درخواست Connection ارسال می‌کنند. درخواست و پیشنهادات و توصیه نامه‌های کاری را منتشر می‌کنند، پروفایل‌های خود را جذاب نگه می‌دارند، سپس یک رویکرد بازاریابی درونگرا اجرا کرده و منتظر می‌مانند شغل رویایی‌شان را پیدا کنند.

البته بعضی وقت‌ها طی کردن این مراحل هم برای خیلی از افراد فقط یک آرزوست.

لینکدین و برندینگ

به همان بازی ابتدای مقاله برگردیم. اگر من این بازی را با Viveka von Rosen و Bernie Borges انجام دهم، آن‌ها بعد از شنیدن کلمه لینکدین بلافاصله خواهند گفت: «گفتگو و تعامل»

Viveka، مدیر ارشد طراحی چشم انداز در Vengreso، و Bernie، مدیر ارشد تولید محتوا در Vengreso، سه استراتژی بازاریابی محتوا در لینکدین ارائه کرده‌اند که موجب افزایش اعتبار، بازدید و ترافیک در دنیای بازاریابی محتوا می‌شود.

تمرکز استراتژی‌های آنها بر گفتگو در بستر لینکدین است.

شاید بپرسید چرا گفتگو در لینکدین تا این حد مهم است؟ اصلی ترین پاسخ این است که باعث افزایش تعامل شما با مخاطبان‌تان (مثلا مشتریان، همکاران و گروه‌های هدف) می‌شود و به شما کمک می‌کند تا رهبری فکر را در صنعت خود افزایش دهید.

همانطور که Viveka می گوید، “هنگامی که یک نفر با محتوای شما ارتباط برقرار کند، فرصت خوبی خواهید داشت تا اصطلاحا با او Connect شده و به مرور  این رابطه را عمیق‌تر کنید و در نهایت با آن شخص گفتگو کنید.”

بیایید نگاهی به استراتژی هایی که Viveka و Bernie پیشنهاد داده‌اند، بیندازیم. این استراتژی ها مربوط به پست های پروفایل‌های شخصی در لینکدین است و برای صفحات شرکت(company) در لینکدین طراحی نشده است.

استراتژی ارسال پست

شما هنگام ارسال پست در پروفایل شخصی خود، 1300 کاراکتر در اختیار دارید، خیلی بیشتر از 280 کاراکتر موجود در توییتر. Viveka توصیه می کند که از فضای اضافی استفاده کنید: “آنچه که ما متوجه شده‌ایم در لینکدین بعضی وقت‌ها متن‌های طولانی در لینکدین بهتر است بنابراین بهتر است از 1300 کاراکتر خود کامل استفاده کنید.”

ویوکا می گوید که پست‌های طولانی پنج تا ده برابر نسبت به یک پست کوتاه بیشتر دیده می‌شوند.

به عنوان مثال به پست طولانی زیر نگاه کنید:

پست طولانی در لینکدین - لینکدین و برندینگ

به این حجم از تعامل(به عنوان مثال، 238 مورد لایک و 76 نظر) توجه داشته باشید. همچنین، توجه داشته باشید که هیچ لینکی در پست وجود ندارد. این پست یک “مقاله کوچک” است که به Viveka کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی اجتماعی اش دست پیدا کند.

در پایان پست، وی به خوانندگان توصیه می کند که لینکی را که در نظرات به اشتراک گذاشته است، دنبال کنند. این روش به دلیل الگوریتم نمایش نظرات در LinkedIn  بیشتر توصیه می‌شود. ویوکا توصیه می‌کند این آزمایش را خودتان انجام دهید تا ببینید قراردادن لینک در بخش نظرات بیشتر موثر واقع می‌شود یا در بدنه‌ی اصلی پست.

افراد را در پست‌های خود تگ کنید

اگر یک درخت در جنگل بیفتد و کسی آن جا نباشد، آیا صدایی شنیده می‌شود؟ قطعا نه.

نسخه لینکدینی این سوال به این صورت است: اگر شما یک پست را به اشتراک بگذارید اما افراد را تگ نکنید، آیا کسی آن را می بیند؟

جواب این است که در بسیاری از مواقع به دلایل زیر پست شما دیده نمی‌شود:

  • حجم پست‌های ارسال شده به لینکدین
  • الگوریتم خبرخوان لینکدین
  • کمبود کاربرانی که در تمام روز لینکدین خود را چک می‌کنند

هنگامی که فردی را در پست خود تگ(منشن) می‌کنید، در اعلان‌های او(notifications) ظاهر می شود، که این اتفاقا احتمال دیده‌شدن پست توسط آن فرد را بالا می‌برد و هنگامی که تعداد کمی از کاربران با پست شما تعامل نمایند، آن پست از طریق connection‌ های آن‌ها و همین‌طور دوستان دوستان آنها دیده می شود.

Viveka می گوید اگر شما افرادی را که در یک مقاله از آن‌ها نام برده شده است، می‌شناسید آنها را برچسب‌گذاری کنید.علاوه بر این او می‌گوید: دیگر افرادی که با آنها در ارتباط هستید و سایر مشتریانی را که با آن‌ها در تعامل هستید، نیز تگ کنید.

از هشتگ برای بهتر دیده‌شدن استفاده کنید

به تازگی، لینکدین به صورت خودکار هنگام ارسال پست به شما hashtag پیشنهاد می‌دهد. با توجه به صحبت‌های ویوکا: لینکدین تعدادی هشتگ را که فکر می‌کند با موضوع شما مرتبط است، پیشنهاد می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به جستجوی هشتگ‌های مختلف بروید و مواردی را که می‌خواهید به روز شود، انتخاب کنید.

همانند سایر شبکه های اجتماعی، هشتگ ها به کشف کمک می‌کنند. لینکدین مجموعه‌ای از هشتگ‌ها را حفظ می‌کند که می‌توانید پست‌های مربوط به یک هشتگ را در آن بیابید.

Viveka می گوید:”شما می توانید از هشتگ‌های مربوط در محتواهای خود استفاده کنید و احتمال دارد محتوای شما در این مجموعه‌ی هشتگ‌ها قرار گیرد و توسط افراد بیشتری دیده شود.” این مجموعه هشتگ‌ها را می‌توانید در سمت چپ صفحه اصلی خود ببینید.

مجموعه هشتگ‌های موجود در صفحه من به شکل زیر هستند:

مجموعه هشتگ در لینکدین - لینکدین و برندینگ

وقتی روی  branding# کلیک می‌کنم، این صفحه برای من به نمایش درمی‌آید:

صفحه هشتگ در لینکدین - لینکدین و برندینگ

در بالا یک پست از Mark A… است، کسی که من در لینکدین او را دنبال نمی‌کنم. این یک مثال خوب است که چگونه انجمن‌های هشتگ(hashtag communities) کمک کرده اند، پست های مارک توسط افرادی (مانند من) و در خارج از شبکه دنبال شوندگانم دیده شود.

 در حالی که برخی از کاربران دیوانه‌وار 10 تا 20 هشتگ در پست های خود قرار می‌دهند، Viveka پیشنهاد می‌دهد که در هر پست از 5 تا 10 هشتگ استفاده شود.

 با ترکیب این تاکتیک ها: نوشتن پست‌های طولانی، تگ‌کردن افراد و استفاده از هشتگ ها، Viveka پیش‌بینی می‌کند که شما می‌توانید بازدید پست های خود را تا 10 برابر افزایش دهید.

تا به اینجا با سه روشی که لینکدین در برندینگ به شما کمک‌ می‌کند، آشنا شده ایم. منتظر قسمت‌های بعدی این مقاله نیز باشید. راستی اگر تجربه موفقی در زمینه برندینگ و بازاریابی از طریق لینکدین دارید، در بخش نظرات با سایر کاربران نگارش برخط در میان بگذارید. پیشاپیش از شما برای بهبود این مقاله با استفاده از نظرات خوبتون متشکریم.

 

منبع: contentmarketinginstitute

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *