در قسمت اول این مقاله با روش‌هایی برای بهتر دیده‌شدن و برندینگ در لینکدین آشنا شدیم. در این مقاله با دو روش دیگر آشنا خواهیم شد. تا پایان مقاله همراه ما باشید:

از محتوای ویدئویی استفاده کنید

به اشتراک گذاری ویدئو در لینکدین یعنی یک فایل ویدئویی را خودتان از روی گوشی، لپ تاپ یا هر وسیله دیگری آپلود کنید. لینک دادن به یک فیلم که در جای دیگری مثل، آپارات، یوتیوب و … آپلود شده است، جزو این دسته حساب نمی شود.

Viveka می گوید الگوریتم لینکدین ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده را بیشتر از لینک به ویدئو در معرض نمایش قرار می‌دهد. بر اساس آزمایش‌های ویوکا او یک فیلم را یک‌بار در یوتیوب آپلود کرد و لینک آن را به اشتراک گذاشت و یکبار هم همان فیلم را خودش به اشتراک گذاشت. بر اساس این روش او می گوید: تعداد بازدید فیلمی که خودم بر روی لینکدین آپلود کرده بودم 10 تا 100 برابر بیشتر از بازدید ویدئویی بود که بر روی یوتیوب بارگذاری شده بود.

ویوکا پیشنهاد می‌کند: در تلفن همراه خود به دنبال ویدئوهای مرتبط با کسب و کارتان بگردید. آپلود این ویدیوها باعث می‌شود شما در لینکدین خیلی بیشتر از گذشته دیده شوید. هنگامی که من یک محتوا را در لینکدین خودم به اشتراک می‌گذارم، گاهی اوقات یک ویدئو کوتاه در مورد مقاله نیز ضبط می‌کنم. در این حالت پست من 10 تا 20 برابر نظر، لایک و بازدید بیشتری نسبت به پست های مشابه بدون ویدیو دارد. البته حدودا 10 دقیقه طول می‌کشد تا ویدیو را ضبط و آپلود کنم که خب مطمئنا ارزشش را دارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از ویدیو افزایش اعتبار شما است. هنگامی که شما در مقابل دوربین هستید، مخاطبان شما می توانند به صورت واقعی شما را ببینند و پشت عکس پروفایل 10 سالگی خود پنهان نیستید. ویوکا می‌گوید ویدیو ممکن است برای همه تنها راهکار ممکن نباشد اما قطعا می تواند به ساختن نام تجاری شما کمک کند.

این نوع از محتواهای ویدئویی را می‌توانید در لینکدین به اشتراک بگذارید

  1. نکات و ترفندها
  2. نظرات مشتریان
  3. بررسی کتاب یا محصول
  4. مصاحبه ها
  5. چگونه انجام دهیم‌ها؟ 🙂
  6. معرفی محصول
  7. معرفی رویداد
  8. درباره ما کسب و کارتان
  9. ویدئوی اسپانسردار

همانند سایر روش‌های مؤثر بازاریابی محتوا، ویوکا توصیه می‌کند محتوای ویدئویی که مفید است و یک نیاز مخاطبان‌تان را برطرف می‌کند، منتشر کنید. “نکات و ترفندها همیشه مفید، کاربردی و عالی هستند. آنها بیش از حد تبلیغاتی نیستند. مردم تمایل دارند که آنها را لایک کنند. آنها تمایل زیادی به اشتراک گذاشتن آن‌ها دارند و همه این‌ها به هر چه بیشتر دیده‌شدن شما کمک می کند.”

به عنوان نمونه، Viveka و Bernie در طول کلاس بازاریابی محتوا خود ویدئو را آپلود و ضبط کردند و در پروفایل Bernie قرار دادند. این پست را می‌توانید اینجا ببینید:

محتوای خود را فراتر از  لینکدین منتشر کنید

سومین استراتژی لینکدین که توسط Viveka و Bernie آزمایش شده است، استفاده از محتوای تولید شده فراتر از لینکدین است. برای پست هایی که در لینکدین گذاشته‌اید، لینک را کپی کنید. (روی سه نقطه در سمت راست و بالای پست کلیک کنید). “پس از آن می توانید این لینک را در فیسبوک به اشتراک بگذارید. Viveka می گوید: علاوه بر فیسبوک می‌توانید آن را به عنوان یک پیام خصوصی ارسال کنید یا حتی در توییتر، توییت کنید.

Viveka پیشنهاد می‌کند هنگامی که شما پست های لینکدین خود را در سایر شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، URL را در یک فایل ذخیره کنید تا بتوانید لینک ها را راحت‌تر به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال فرض کنید، می‌خواهید لینک ویدئویی که دو سال پیش پست کرده بودید را برای کسی ارسال کنید. اگر آن لینک را جایی ذخیره نکرده باشید، مجبور هستید در پروفایل خود آن قدر جستجو و اسکرول کنید تا آن را پیدا کنید.

یک ترفند دیگر نیز استفاده از یک هشتگ برند (و منحصر به فرد) برای پست های شما است. Viveka و Bernie از  هشتگ VengresoVids هنگامی که می‌خواهند فیلمی در لینکدین پست کنند، استفاده می‌کنند. با این روش همیشه به راحتی می‌توانند با سرچ اون هشتگ به همه فیلم‌های پست شده خود دست پیدا کنند.

در نهایت، Viveka توصیه می کند که محتوای اختصاصی در لینکدین ایجاد کنید، در این صورت امکان اشتراک توسط دنبال‌کنندگان‌تان و اینفلوئنسرها افزایش می‌یابد. او می گوید: “خودتان بیش از حد از یک مطلب سوء استفاده نکنید، اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب باشد، مردم آن را به اشتراک خواهند گذاشت.”

این‌ها توصیه‌هایی بودند که دو تن از فعالان و استراتژیست‌های تولید محتوا در لینکدین به شما پیشنهاد کردند. قطعا خواندن این موارد به تنهایی کافی نیست. همین الان شروع کنید و نکات را یک به یک در صفحه لینکدین خود اجرا کنید و نتایج را در بخش نظرات مطرح کنید و یا اگر سوالی دارید از ما بپرسید. فراموش نکنید که بخش زیادی از خوانندگان این مقاله به دنبال گرفتن تایید و نتایج مثبتی هستند که شما در بخش نظرات با آن‌ها به اشتراک می‌گذارید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *