پس از تصمیم اینستاگرام مبنی بر حذف لایک به منظور توجه بیشتر کاربران به معنا و مفهوم پست ها، آنها در تصمیم جدیدشان بر آن شدند تا به تولید محتوا در اینستاگرام نیز نظارت بیشتری انجام دهند. در همین راستا طبق قوانین جدید پست هایی که ادعای رژیم های لاغری سریع بکنند، حذف می شوند و دیگر افراد کم سن و سال توانایی این را ندارند که پست هایی را ببیند که آنها را به رژیم لاغری سریع یا جراحی زیبایی ترغیب کند.

فرایند انجام این نظارت نیز به این صورت است که کاربران پست های حاوی این مطالب را گزارش می دهند و اینستاگرام جهت جلوگیری از نقض قوانین با بررسی آنها به حذف پست گزارش شده یا عدم نمایش آنها به کاربران زیر 18 سال اقدام می کند.

سیاست گذاری جدید اینستاگرام بر روی محتواهای تولید شده در فیس بوک نیز اعمال می شود. اما از آنجایی که سن واقعی کاربران در زمان ثبت نام بررسی نمی شوند می توان گفت که تاریخ ثبت نام ملاک خوبی برای سن واقعی کاربران نیست .

با این حال فعالین کمپین های “مثبت نگری نسبت به ظاهر افراد”، از جمله جمیله جمیل بازیگر و مجری تلویزیون انگلیس، از این قوانین جدید به عنوان یکی پیروزی بسیار بزرگ در راه مبارزه با صنعت رژیم های لاغری غذایی یاد کرده اند و واکنش مثبتی نسبت به قوانین جدید اینستاگرام داشته اند

تولید محتوا اینستاگرام , تولید محتوا در اینستاگرام , جمیله جمیل و قوانین اینستاگرامجمیله جمیل حتی بسیاری از افراد مشهور را در راه مبارزه با چای های سم زدا، مکمل های رژیمی و آب نبات ها با خود همراه کرده است و حتی از سلبریتی های معروف اینستاگرام نظیر کارداشیان‌ و کاردی بی را به سبب تبلیغ چنین محصولاتی مورد نقد قرار داده است. این اقدام او سبب شده است فالوئر های او نیز از این موضوع استقبال و حمایت کرده اند.

چرا تصمیم به نظارت بر تولید محتوا در اینستاگرام گرفته شد ؟

در ماه فوریه استفن پاویس مدیر اجرایی مرکز ملی سلامت انگلیس، درخواست ممنوعیت تبلیغات محصولات رژیم های لاغری توسط سلبریتی ها را کرد. وی دلیل این درخواست اش را تاثیر منفی این محصولات و تبلیغاتشان روی روح و جسم افراد کم سن و سال اعلام کرد.

مطرح شدن این تصمیم از آنجایی آغاز شد که نگرانی های ناشی از تاثیر صنعت رژیم ها و جراحی لاغری با تبلیغ هدف های غیر قابل دسترس روز به روز افزایش پیدا کرد.

همچنین BBC تحقیقاتی در این زمینه انجام داد که بررسی های آنها نشان می دهد که کودکان زیادی از طریق مبادله محتوای گرافیکی اینستاگرام و محتوای متنی در اینستاگرام درباره این موضوع که چگونه می توانند بیماری خود را تشدید کنند به بحث گفتگو می پردازند.

جمیله جمیل مدیر کمپین تبلیغ علیه سبک زندگی ناسالم و تبلیغات محصولات کاهش وزن از این تغییرات محتوایی اینستاگرام به شدت استقبال کرده است. وی در این رابطه گفت :

فیسبوک و اینستاگرام قدم مهمی در راه محافظت از سلامت جسم و روح افراد برداشته‌اند و پیغام بسیار مهمی به دنیا دادند. من بسیار خوشحالم که توانستم در این راه با آن‌ها همکاری کنم. میزبانی از کارشناسان این شرکت‌ها که تصمیم داشتند همه را از خطرات این محصولات آگاه کنند، بخشی از این همکاری بود.

مدیر بخش سیاست‌های عمومی اینستاگرام اِما کالینز در این باره به خبرنگاران گفت :

ایجاد یک محیط مثبت هدف اینستاگرام برای همه افرادی که از آن استفاده می کنند. تغییرات جدید در سیاست‌های ما، یک قدم رو به جلو در راه کاهش فشارهایی خواهد بود که در بعضی موارد افراد بعد از حضور در شبکه‌های اجتماعی روی دوش خود احساس می‌کنند.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *