برنامه‌ریزی در هر کاری عامل هدفمندشدن تمامی فعالیت‌های مرتبط با آن است. بازاریابی دیجیتالی در عین سادگی به بخش‌های زیادی تقسیم می‌شود. بنابراین بیش از هر مدل بازاریابی دیگری  نیاز به استفاده از یک برنامه جامع دارد.

در این برنامه‌ی جامع شما باید به موارد مختلفی مانند تعیین بودجه مورد نیاز، طراحی پرسونای مخاطبان، تدوین استراتژی محتوایی، نحوه اجرا و روند گزارش‌گیری بپردازید. هر کدام از این مراحل در کسب‌وکارهای مختلفی بررسی شده و توسط بزرگترین آزانش‌های دیجیتال مارکتینگ در سراسر دنیا به کار گرفته می‌شود.

در مرحله اول شما باید کسب و کار خود را تعریف کنید. تا زمانی که ندانید که چه کاری می‌کنید و چه اهدافی دارید، نمی‌توانید به آن چیزهایی که می‌خواهید، دست پیدا کنید.

در مرحله بعد شما باید بودجه و امکانات خود را مشخص کرده و محل استفاده از این منابع را نیز مشخص کنید.

در مرحله سوم شما باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. برای شناسایی مخاطبان و مشتریان هم چه راهی بهتر از طراحی پرسونا. اگر مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ترجیحات و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب فرضی را گردآوری کنیم، به این مجموعه پرسونای مخاطب (Persona) گفته می‌شود.

در مرحله چهارم شما باید با استفاده از محتوای مناسب میزان آگاهی از برند (Brand Awareness) را در میان کاربران خود افزایش داده و کم کم آن‌ها را به مخاطبان و در نهایت مشتریان خود تبدیل کنید.

در مرحله بعد نیز شما باید به سراغ اجرای مواردی بروید که در برنامه زمانی خود برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده بودید. تا به اینجا کار شما به پایان رسیده است و فقط مهمترین بخش کار باقی مانده است.

در مرحله آخر شما باید با استفاده از داده‌های استخراج شده، پیشرفت کمپین بازاریابی خود را در بازه‌های مختلف اندازه گیری کنید و با استفاده از این داده‌ها برنامه بازاریابی خود را بهبود بخشید.

فراموش نکنید تا زمان رسیدن به یک کمپین بازاریابی موفق باید به اصلاح فرایندهای خود بپردازید.

اگر شما نیز به دنبال استفاده از بازاریابی دیجیتال در کسب و کار خود هستید، پس این اینفوگرافی تولید شده در واحد طراحی گرافیک تیم تولید محتوای نگارش برخط را از دست ندهید:

کمپین بازاریابی دیجیتال-نگارش برخط

 

همچنین اگر علاقمند هستید تا در این زمینه بیشتر بدانید، مقاله‌ی برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق در سال ۲۰۱۸ را در سایت مدیااد از دست ندهید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *