آفرینش زمان می برد! حتما این جمله را شنیده اید که روم در یک روز ساخته نشده است. همین موضوع در مورد محتوای وب هم صدق می کند. خلاقیت، تلاش و تلاش و زمان کافی طول می کشد تا به نوعی از محتوا برسید که توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند و آنها را حفظ نماید و البته زمان گرانترین کالای شما است. همه ما این تجربه را داشتیم که آرزو کنیم ساعت های بیشتری در روز وجود داشته باشد. به همین دلیل من تمام وقت و تلاش خود را برای بهینه سازی روند تولید محتوا قرار داده ام. من یک سری نکات و ترفندهایی را ایجاد کرده ام که به من کمک می کنند تا در کوتاه ترین زمان محتوا کارآمد را ایجاد کنم. در اینجا 6 مورد از نکات مورد علاقه من وجود دارد.

تولید محتوا , بهینه سازی تولید محتوا , بهبود روش های تولید محتوا , بهبود فرایند خلق تولید محتوا

1) در مورد راه رسیدن به محتوای عالی صحبت کنید

همه ما تایپیست فوق العاده ای نیستیم. اگر شما کسی هستید که از نگاه به یک صفحه خالی متنفر هستید و برای نوشتن تلاش می کنید، الان زمان آن فرا رسیده است که برای مدتی صفحه کلید خود را کنار بگذارید و در مورد محتوای خود صحبت کنید. من از چند ابزار تبدیل گفتار به متن استفاده می کنم و همه آنها به شما این امکان را می دهند که بدون تایپ کردن، سریع محتوا ایجاد کنید.
این یک واقعیت است که شما باید بعدا متن ها را ویرایش کنید چون هیچ نرم افزاری کامل نیست و همچنین شما باید اندکی زمان بگذارید تا به تصحیح گفته های خود بپردازید.
در اینجا ابزارهایی را توصیه میکنم :
Web Speech API on Google Chrome
Dragon Anywhere
Speechnotes
اگر از Google Docs استفاده می کنید، می توانید بروی گزینه Tools > Voice typing کلیک کنید تا ویژگی گفتار به متن را فعال نمائید. هر یک از این ابزارها می تواند به شما کمک کند که تولید محتوا خود را ساده کنید.

2) در بازه های زمانی متمرکز کار کنید

به سادگی وقتی که در اینترنت در مورد یک پست وبلاگ و یا یک فیلم تحقیق می کنید پریشان می شوید، اگر مثل من هستید، جواب این است: خیلی !
یک نکته که من استفاده می کنم چیزی به نام تکنیک Pomodoro است. این روش بهره وری است که توسط مردی به نام Francesco Pirrillo در دهه 1970 کشف شد. او فهمید اگر یک تایمر تنظیم کند و تا زمان به صدا در آمدن آن روی کار متمرکز شود، بیشتر از آنچه انجام می دهد که بدون تایمر انجام می شود. (تایمر او به صورت گوجه فرنگی بود، از این رو نام این تکنیک pomodoro که از کلمه ی ایتالیایی گوجه فرنگی است استفاده شده است )
در روش اصلی از بلوک های 25 دقیقه ای استفاده شده است. ایده این است که تایمر را تنظیم کرده و با تمرکز کامل کار کنید تا زمانی که خاموش شود. سپس ، یک استراحت کوتاه انجام دهید و تایمر را دوباره تنظیم کنید. شاید اگر در هنگام کار مستعد حواس پرتی ها و انحرافات باشید بسیار مفید به نظر نرسد اما بسیار مفید است.
می توانید یک تایمر آنلاین برای استفاده پیدا کنید یا به سادگی آلارم تلفن همراه خود را تنظیم نمائید.

3) محتوا را در زمانی از روز که بهره وری بالایی دارید تولید نمائید.

همه ما روزهایی داریم که فقط در حال کلیک کردن هستیم، ذهن ما زیرک است، زمانی که احساس هشیاری می کنیم و انرژی ذهنی و جسمی زیادی داریم. خوب حدس بزنید چه کاری باید انجام بدهیم؟ الان زمان آن رسیده است که شما تولید محتوای خود را انجام دهید! این یک اتفاق معنا دار است وقتی مغز شما سرحال است در مقایسه با وقتی که خسته هستید شما سریعتر محتوا را ایجاد خواهید کرد.
اگر یک کار روزانه یا یک کودک نوپا یا هر چیز دیگه ای داشته باشید که نویسندگی را غیر ممکن کند چه می کنید؟ من یک راه حل آسان برای شما دارم : یک چرت پر قدرت بزنید
حتی یک چرت 15 دقیقه ای به شما این اجازه را می دهد که فشار روی مغز خود را کاهش دهید، و می تواند به شما کمک کند تا شما را سر حال کند و تولید محتوا را آسان تر نماید. اگر چرت زدن جزو عادات شما نیست، مدیتیشن را در نظر بگیرید یا هر چیزی که به شما این امکان را می دهد برای چند دقیقه از آن فضا خارج شوید و مجدد سرحال به کار خود باز گردید.

تولید محتوا , بهینه سازی تولید محتوا , بهبود روش های تولید محتوا , بهبود فرایند خلق تولید محتوا

4) بازه های کوتاه را برای تولید محتوا تنظیم کنید

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از افراد وقتی تعیین مهلت دارند بهتر کار می کنند. من متوجه شده ام که اگر به خودم سه روز فرصت دهم تا یک محتوا را خلق کنم از من دقیقا سه روز زمان خواهد گرفت. از طرف دیگر، اگر یک روز به خودم وقت بدهم، آن را در یک روز به پایان می رسانم.
نکته ای که در مورد این فکر وجود دارد و آن این است که تعیین مهلت احساس فوریت را ایجاد می کند. حتی اگر این تعیین مهلت به شما تحمیل شده باشد. بنابراین، دفعه بعدی که شما برای ایجاد یک محتوا جدید تصمیم گرفتید، به خود بگویید که فقط چند ساعت یا چند روز مشخص برای انجام آن وقت دارید. من فکر می کنم که شما خیلی شگفت زده خواهید شد وقتی در آن زمان مشخص کار خود را به پایان برسانید.

5) یک برنامه تولید محتوا ایجاد کنید

آیا برنامه تولید محتوا دارید؟ اگر جواب خیر است و ممکن است بخواهید یکی را انتخاب کنید. باید بدانید این یک کار ساده برای انجام دادن است اما عملی است که می تواند شما را پیگیر کند و روند تولید محتوای شما را سرعت ببخشد.
به برنامه کاری خود بچسبید این کاری است که اکثر ما الان در حال انجام آن هستیم. اگر یک شغل روزانه دارید می دانید که باید سر موقع در محل کار حاضر شوید و به موقع از تایم استراحت خود باز گردید. شما حتی برای پرداخت قبوض و انجام های منظم در منزل نیز برنامه دارید.
تولید محتوا، برنامه ای برای موفقیت شما تعیین می کند. می توانید به روز، هفته و ماه های آینده تان نگاه کنید و بطور ذهنی به آن چیزی که قصد انجام آن را دارید فکر کنید. این امر باعت ایجاد فضای ذهنی و قصد انجام آن کار می شود و احتمال اینکه کاری که می خواهید انجام دهید را افزایش می دهد.

6) محتوا را بلافاصه تکرار کنید

من یک طرفدار بزرگ تکرار مطالب هستم، و آنچه فهمیدم این است که به محض ساختن یک محتوا از مطالب ساده، به جای آنکه منتظر بمانید و مجددا دوباره موضوع جدید ایجاد کنید همان محتوا را در قالب های دیگر استفاده کنید.
در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است :
1) متن جدیدی از یک پست وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو یا موارد دیگر را کامل کنید.

2) یک دقیقه وقت بگذارید تا در مورد آن فکر کنید آن یک بارش فکری است و چند روش برای تکرار مجدد آن پیدا کنید. شاید بتوانید پست وبلاگ خود را به یک کلیپ تبدیل کنید. شاید کلیپ در وبلاگ شما به یک پرسش و پاسخ مکتوب تبدیل شود. ایده های خود را یادداشت کنید یا آنها را در یک نقشه ذهنی قرار دهید.

3) در حالی که مطالب هنوز در ذهن شما تازه است، سعی کنید آنها را دوباره مرور کنید.

نیازی نیست بلافاصله از محتوا تغییر شکل داده شده استفاده کنید – اگر بخواهید می توانید. اگر این کار را نکتید، می توانید به سادگی آن را به مجموعه محتوای تمام شده خود اضافه کنید. البته اگر قصد ندارید بلافاصله از مطالب استفاده کنید، تمام تلاش خود را بکنید تا مطمئن شوید همیشه بادوام است و در هر زمان امکان استفاده دارد.
ایجاد محتوا کار آسانی نیست، اما 6 نکته بهبود تولید محتوا که در اینجا بیان کردم می تواند به شما کمک کند سریعتر از گذشته مطالب قانع کننده ایجاد کنید و مشتریان جدیدی را که برای موفقیت در کسب و کار خود لازم دارید بدست آورید.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *