طرحهای اینفوگرافیک سال ۲۰۱۹ یک سال رنگارنگ را نوید میدهند، که با رشد شخصیتهای بیش از حد ساده، انقلابی در طرحهای خطی و ترسیم عناصر گرافیکی و تصاویر شگفتانگیز در همۀ سبکها و روندی چشمنوازتر به نمایش گذاشته میشوند.
با توجه به این نکته که اینفوگرافیک به جای خود طراحی باید روی اطلاعات تمرکز کند، اما در سال 2019 ما بیشتر طرحهای هنری و الهامبخش دیدیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات خودتان را در مورد اینفوگرافیک به روز کنید.
ترندهای طرحهای اینفوگرافیک در سال 2019 عبارتند از:
- تصاویر تخت و فوق العاده ساده
- تصویرسازی کلیه سبکها
- تصاویر خطی و المان های توخالی
- رنگهای روشن و نئون
- رنگهای خاموش در یک طیف رنگی
- رکیبهای باز در طراحی اینفوگرافیک
ترند 1: شخصیتهای تخت و فوقالعاده ساده
شخصیتهای کارتونی تخت و فوقالعاده ساده، به عنوان محبوبترین طرح انتخاب شد. این سادهسازی شخصیتها در حدی است که حتی جزییات چهرۀ کاراکترها ترسیم نمیشود و یک حرکت بزرگ در زمینۀ کاراکترسازی است. کاراکترها در طراحی اینفوگرافیک مولفههای حمایتی محسوب میشوند. این ویژگی خاص سادهسازی به طراحان اجازه میدهد تا توجه بیننده را به بخش اصلی، یعنی اطلاعات، جلب کنند.
ترند 2 : تصویرسازی کلیه سبکها
تخت، نیمه تخت، آبرنگی، طرح کلی، کارتونی و سبکهای خلاقانهتر در ترندهای طراحی اینفوگرافیک 2019 دیده میشود که در ادامه مورد بررسی قرار دادهایم.
تصاویر تخت: چه ساده یا با جزییات دقیقتر که شامل رنگهای بیشتر هم است، پرکاربردترین سبک برای طراحی اینفوگرافیک سال 2019 است و حتی به نظر میرسد که این ترند یکی از ثابتترین ترندهاست و به احتمال زیاد در سال 2020 هم دیده شود.
تصویرسازیهای دستی: مانند آبرنگ، خودکار و مداد نیز امسال توجهات را به خود جلب کرد. این سبکها وقتی میخواهید یک اینفوگرافیک هنریتر و دستسازتر به نظر برسد انتخاب مناسبی است. در این روش معمولاً از فونتهای دستنویس برای عنوان اصلی و عناوین داخل اینفوگذافیک استفاده میشودی
سبک کارتونی: یک سبک محبوب است که به دلیل توانایی آن در ساده سازی حتی پیچیده ترین موضوعات و درک آسانتر مطالب شناخته میشود و باعث میشود آموزش اینفوگرافیک نهایی آموزشی و سرگرم کننده شود.
تصویر سازی ایزومتریک: روشی است برای نمایش بصری اشیای سه بعدی در دو بعد. از آنجا که رسیدن به تصاویر واقعی سه بعدی در مقایسه با دو بعدی کمی دشوارتر است، استفاده از تصاویر ایزومتریک چشم انداز و عمق زیبایی را به ترکیب اضافه میکند.
ترند 3: تصاویر خطی و المان های توخالی
نقاشی خطی در همۀ مدلهای تصاویر، جداول، آیکون و تایپوگرافیهای توخالی، و حتی خطوط کشیده شده روی عکسها در حال حاضر در طراحی اینفوگرافیک بسیار دیده میشود. طراحی صفحات وب با استفاده از این المانها و ترکیب آنها با تصاویر تخت محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این تصاویر و المانها به نظر ساده و بدون جزییات ضروری به نظر میرسد اما به میتواند به راحتی پیام محتوا را انتقال دهد.
ساخت اینفوگرافیک کاری خلاقانه است و به همین ترتیب ، اغلب تعبیرهای جالب طراحی از یک روند خاص را خواهید دید. تصاویر خلاصه در طراحی اینفوگرافیک اغلب با روشی خلاقانه تر مانند خطوط ناتمام یا نقطه دار ارائه می شوند.
طراحی اینفوگرافیک کاری خلاقانه است و به دلیل تصاویری که برای هر ترند برای شما آوردهایم متفاوت است. تصاویر این سبک اغلب با روشی خلاقانه تر مانند خطوط ناتمام یا نقطه دار ارائه طراحی میشوند.


ترند 4: رنگهای روشن و نئون
یکی از اصلیترین ترندهای مورد توجه در چند سال گذشته، طرحهای رنگهای روشن بوده است. دلیل ساده هم دارد، این رنگها توجه بیننده را به راحتی جلب میکند، آیا این یکی از اهداف اصلی اینفوگرافیک نیست؟
سال 2019 ، سال خانواده رنگهای روشن و رنگهای نئونی است. برای جلب توجه در بین سایر اینفوگرافیکها، رنگهای نئون در زمینه تیره یا سفید جذاب به نظر میرسند.
ترکیبات کلاسیک روشن: این جلب توجه کننده است. ترکیبی از رنگهای روشن اصلی: قرمز، آبی و زرد، که رنگهای سبز، نارنجی و بنفش به ترتیب مکمل آنها هستند به سادگی طرح سرزنده و شاداب ایجاد میکنند. استفاده از این سبک در سایر ترندها یک اینفوگرافیک مدرن ایجاد می کنند.
گرادیانت های رنگ روشن: هنوز در سال 2019 مرسوم هستند. طراحان از آنها برای دستیابی به ظاهری مرموزتر و رویاییتر استفاده میکنند. گرادیانتها معمولاً به خوبی با تصاوبر تخت، نقاشیهای خطی و توخالی و همچنین رنگهای پس زمینه خنثی ترکیب می شوند.
روند
ترند 5: رنگهای خاموش در یک طیف رنگی
شاید تعجب کنید شاید هم نه که هم رنگهای روشن و نئونی در ترندها هست و هم رنگهای خاموش توانسته برای خود در سال 2019 جایگاه کسب کند. این سبک معمولاً با سبک طراحی تخت ترکیب میشود و ظاهر اینفوگرافیک را تمیزتر و ظریفتر نشان میدهد.
ترند 6: ترکیبهای باز در طراحی اینفوگرافیک
در بیشتر اینفوگرافیکهایی که دیدهاید، طراحان تمام عناصر طراحی را داخل مرز قرار میدهند که به این یک ترکیب بسته گفته میشود. در ترکیب های باز، این قاعده کاملاً برعکس است و به نظر می رسد عناصر فراتر از لبههای اینفوگرافیک هستند که باعث می شود کل طرح زنده و پوبا دیده شود. در این سبک عناصر موجود در طرح متمرکز نیستند اما طرح نهایی کاملاً منظم به نظر میرسد.
به نظر می رسد ترندهای طراحی اینفوگرافیک در سال 2019 از نظر تنوع در سبکها و تکنیکهای طراحی کاملاً هیجان انگیز و رنگارنگ است. در عین حال، کیفیت در برقراری ارتباط با بیننده و انتقال پیام را حفظ میکنند و مخاطب را علاقهمند به دیدن کل مطالب اینفوگرافیک میکند.