الگوریتم‌های اینستاگرام بر روی هر شخصی که از این پلتفرم استفاده می‌کنند تاثیر می‌گذارد: من، شما، برندها و بله، مادر شما.

از سال 2016 که الگوریتم اینستاگرام تغییر کرد و نحوه نمایش دادن پست‌ها پیشرفته تر شد، شایعات در مورد اینکه الگوریتم اینستاگرام دقیقا چیست و چگونه عمل می‌کند بیشتر شد. به همین علت می‌توان گفت که الگوریتم اینستاگرام موجود مرموزی است و شایعات و اطلاعات غلطی در مورد آن وجود دارد.

دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام به برندها کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را هم سو با این الگوریتم‌ها پیش ببرند و بتوانند سریعتر با تولید محتوای اینستاگرام مسیر رشد در این پلتفرم را طی کنند.

ما در ادامه این مطلب به آخرین بروزرسانی این الگوریتم می‌پردازیم و تمامی ‌جوانب آن را با هم بررسی می‌کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

الگوریتم اینستاگرام , الگوریتم جدید اینستاگرام , الگوریتم 2019 ایستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در سال 2019

قبل از بیان نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام باید با هدف اصلی این شبکه اجتماعی آشنا شویم. هدف اصلی اینستاگرام این است که افراد مدت زمان بیشتری را در اینستاگرام صرف کنند. هر چه مقدار زمانی که فرد در اینستاگرام صرف می‌کند بیشتر باشد، تبلیغ‌های بیشتری به نمایش در می‌آید و اینستاگرام به همان مقدار درآمد بیشتری کسب می‌کند.

3 فاکتور مهم در اولویت نشان دادن پست‌ها

  • روابط

اینستاگرام محتوا را بر اساس روابط شما با دیگر افراد اولویت بندی می‌کند. اگر فردی برای شما کامنت بگذارد، نوتیف شما را فعال کرده باشد و یا در دایرکت به شما پیام دهد، الگوریتم اینستاگرام شما را افرادی نزدیک به هم تشخیص می‌دهد و پست‌های شما دو نفر را در صدر پست‌ها نشان خواهد داد.

  • علاقه مندی‌ها

این الگوریتم با توجه به فعالیت‌های شما در این شبکه اجتماعی، علاقه‌مندی‌های شما را حدس می‌زند و پست‌ها را بر اساس آن به شما نشان می‌دهد.

این عملکرد کاملا شبیه به فیس بوک و یوتیوب است.

  • خط زمان (Timeline)

در این مورد پست‌ها بر اساس تاریخ و زمان به اشتراک گذاری به شما نشان داده میشود که با توجه به نکات گفته شده در اولویت آخر قرار می‌گیرد.

فاکتور‌های دیگر الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام اعتراف کرده است که فاکتورها و شاخص‌های دیگری نیز برای عملکرد الگوریتم اینستاگرام و نشان دادن پست وجود دارد.

دفعات استفاده

اینستاگرام با توجه به تعداد باز شدن نرم افزار اینستاگرام، محبوب ترین و مهم ترین پست‌ها رو ابتدا به شما نشان می‌دهد.

تعداد فالوینگ

اگر شما افراد زیادی را فالو کرده باشید، احتمال نشان دادن پست‌های یک شخص خاص کمتر است. در مقابل، اگر شما افراد کمی ‌را فالو کرده باشید، پست‌های بیشتری برای شما به نمایش در می‌آید.

مدت زمان استفاده

فردی که در هر بار استفاده از اینستاگرام 45 دقیقه از آن استفاده می‌کند، در صفخه اصلی پست‌های بیشتری را می‌بیند نسبت به کسی که 5 دقیقه از اینستاگرام استفاده می‌کند.

5 افسانه در مورد الگوریتم اینستاگرام

  • ترتیب برعکس هیچگاه باز نخواهد گشت.

مخاطبان هنوز به کمپین خود ادامه می‌دهند و خبرنگاران هنوز می‌پرسند ولی اینستاگرام هنوز محکم پای حرفش ایستاده است.

  • شادوبن وجود ندارد

شادوبن وجود دارد. همانطور که در مقاله شادوبن اینستاگرام گفتیم، اگر اینستاگرام فعالیتی غیر طبیعی از اکانت شما مشاهده کند شما را شادوبن خواهد کرد.

  • با گرفتن استوری و لایو الگوریتم اینستاگرام شما را دوست نخواهد داشت

محتوا، محتوا است. چه استوری چه لایو چه پست، همه محتوا به حساب می‌آیند و قوانین الگوریتم اینستاگرام بر روی آن‌ها حساس است.

  • کاربران تایید نشده از خدمات ویژه بهره مند نمی‌شوند

این موضوع از اساس غلط است. یکی از هدف‌های اینستاگرام ایجاد رابطه کاربری خوب است و سعی می‌کند تا خدمات را برای همه کاربران مهیا سازد.

7 ترفند برای اینکه الگوریتم مطابق میل شما فعالیت کند

  • بیشتر از قبل پست بگذارید

شاید بیشتر از یک پست گذاشتن در روز ابتدا خوب به نظر نرسد، اما اگر تعداد پست‌های شما در یک روز بیشتر باشد، احتمال اینکه الگوریتم اینستاگرام پست‌های شما را به کاربران بیشتری نشان بدهد بیشتر است. و اگر محتوای خوبی منتشر بکنید، احتمالا لایک خواهد شد.

  • ویدئو منتشر کنید

الگوریتم اینستاگرام ویدئو را تا زمانی که مخاطبان شما به آن توجه نکنند، اولویت قرار نمی‌دهد. مخاطبان نیز طبق آمار به ویدئو علاقه بیشتری نسبت عکس دارند. بنابراین ویدیو شما به محاطبان بیشتری نمایش داده می‌شود.

  • در زمانی که مخاطبان شما فعال هستند پست بگذارید.

در پیج‌های تجاری و در قسمت insight پیج، مدت زمان آنلاین بودن مخاطبان شما را به شما نشان می‌دهد. با مطلاعه دقیق آن‌ها  و برنامه ریزی درست، پست‌های خود را در این زمان‌ها قرار بدهید تا شانس دیده شدن محتوای شما افزایش یابد.

  • استفاده درست از هشتگ

هشتگ‌ها باعث می‌شوند تا شما بیشتر دیده شوید و افرادی که حتی شما را دنبال نمی‌کنند نیز بتوانند محتوای شما را مشاهده کنند. استفاده درست و اصولی از هشتگ این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بیشتر و بهتری محتوای شما را ببینند، لایک کنند و کامنت بگذارند

  • تعامل داشته باشید

با مخاطبانتان تعامل داشته باشید. لایک کنید، کامنت بگذارید، تولدشان را تبریک بگویید و در دایرکت با آن‌ها هم صحبت شوید. این امر به برقراری یک رابطه دوطرفه و موثر کمک می‌کند.

  • مسابقه برگزار کنید

همانطور که در مقاله همه چیز در مورد مسابقه اینستاگرامی‌ گفتیم، مسابقه به بالاتر بردن نرخ تعامل در پیج شما کمک خواهد کرد.

مسابقه برگزار کنید، جایزه بدهید و شاهد بالارفتن نرخ تعامل صفحه خود شوید.

  • مردم را دعوت به روشن کردن اعلان پیج خود کنید

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، اگر اعلان پیج شما برای فردی روشن باشد، پست‌های شما بیشتر برای آن فرد نشان داده می‌شود، پس از مخاطبانتان بخواهید که اعلان صفحه شما را روشن کنند.

  • محتوای خلاقانه خلق کنید

اینستاگرام بارها و بارهاعنوان کرده که مهم ترین راه برای بالاتر بردن رتبه پست میان هزار پست دیگر در تایم لاین خلق محتوای خوب و خلاقانه است. محتوای خوب و خلاقانه خلق کنید تا الگوریتم اینستاگرام پست‌های شما را بیشتر به افراد نشان بدهد.

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *