cta

نکاتی که باید درمورد کال تو اکشن بدانید

کال تو اکشن یا فراخوان که به اختصار CTA هم می‌گویند، عبارتی هستش که این روزها در دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار رایج است. کال تو اکشن به معنی دعوت مخاطب به انجام کاری که مربوط به کسب و کار شماست که در نهایت منجر به درگیری مخاطب با برند یا محصول شما می‌شود. کال تو اکشن فقط یک دکمه نیست و لزوما فقط در سایت ها استفاده نمی‌شود. هر محتوایی می‌تواند یک کال تو اکشن باشد. زمانی که شما در یک تبلیغ تلویزیونی به مخاطب اعلام می‌کتید برای گرفتن تخفیف کالای شما عدد یا کلمه ای را به سامانه پیامکی شما ارسال کند در حقیقت یک کال تو اکشن انجام دادید.

بنرها، صفحات فرود (landing page)، فرم های دریافت ایمیل یا شماره، دکمه خرید محصول و … نمونه هایی از کال تو اکشن هستند.

 

landing page

 

banner

 

form

 

 

buy

 

نکاتی که در دکمه های کال تو اکشن باید رعایت شود:

۱٫طراحی زیبا و جذاب:

اکثر دکمه‌های کال تو اکشن مستطیلی هستند. می‌توان با ایجاد تفاوت در شکل معمول و برجسته نمودن دکمۀ کال تو اکشن توجه مخاطب را جلب کرد و بهتر است از آیکون‌ها هم استفاده کنید.

ابعادی که برای این دکمه در نظر می‌گیرید باید متناسب با متن و تصویرتان باشد. در بعضی از صفحه‌ها این دکمه‌ها نامعلوم هستند یا کاملاً مشخص نیستند و در بعضی دیگر از آن‌ها خیلی برجسته هستند، طوری که مخاطب را وحشت زده می کند و آن طور که باید موفق نیستند.

 

cta

۲٫متن مناسب:

سعی کنید از کلمات کوتاه و مشوق استفاده کنید. از نوشتن عبارت “اینجا کلیک کنید” بپرهیزید. متناسب با لحن تبلیغی که دارید کلمات را انتخاب کنید اگر لحن بیانتان صمیمانه ست از کلمه های محاوره ای برای کلید کال تو اکشن استفاده کنید و بهتر است از ضمایر اول شخص استفاده کنید. برای بهتر خوانده شدن متن دکمه، از فونتی بزرگتر از فونت متن استفاده نمایید.

 

cta

 

۳٫استفاده از صفحه فرود (Landing Page):

زمانی که محتوایی خاص برای ارائه دارید حتما از صفحه فرود استفاده کنید.

 

landing page

 

۴٫رنگ های مناسب:

رنگ‌ها تاثیر فراوانی در جلب نظر افراد دارند. طیف رنگ‌های سبز و نارنجی و آبی برای دکمه خرید از بهترین رنگ‌ها هستند. از رنگ قرمز بیشتر برای نمایش خطا و اخطار استفاده می‌شود. رنگی را انتخاب کنید که به هارمونی متن صدمه نزند. وجود کنتراست مناسب بین متن، رنگ دکمه و پیش‌زمینه، باعث بهتر دیده شدن آن می‌شود.

 

cta

 

cta

 

۵٫محل قرار گرفتن دکمه:

دکمه کال تو اکشن را در جایی قرار دهید که مخاطب به آن نیاز دارد، مثلا در ابتدای یک صفحه بدون هیچ توضیح خاصی نمیتوان انتظار بازدهی مناسبی از دکمه CTA داشت. سعی کنید آن را در قسمتی مهم از متن خود قرار دهید، قسمتی که مطمئن هستید مخاطب آن را می خواند.

 

cta

 

۶٫ایجاد فضای خالی

فضاهای خالی در طراحی دکمه کال تو اکشن اهمیت زیادی دارند. این فضاها را نباید با متن پر کنیم. بلکه می‌توان از آن‌ها برای جلب توجه بیشتر مخاطب استفاده کرد. زمانی که اطراف دکمه فضای خالی داشته باشیم، باعث دید شدن دکمه می شود و راه‌کاری بسیار مفید در طراحی آن به شمار می‌آید. سعی کنید تناسب میان فضای خالی و پر نوشته را رعایت کنید.

 

cta

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 5, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *