شبکه های اجتماعی - نگارش برخط

تبدیل تهدید به فرصت در شبکه های اجتماعی

این روزها بخش زیادی از زمان روزانه همه ما در صفحات اجتماعی می‌گذرد. در مسیر رفت و برگشت به محل کار(مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی)، قبل از خواب شبانه، بعد از بیدارشدن از خواب زمان‌هایی هستند که اکثر ما به استفاده از فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام می پردازیم.

این رسانه‌ها به گونه ای جای خود را در زندگی ما پیدا کرده اند که حتی اگر به دنبال موضوعی خاص و علمی باشیم از این رسانه ها به عنوان منبع استفاده می‌کنیم در حالی که این رسانه‌ها به سبب محدودیت و نوع مخاطبان خود تنها به ارائه سطحی اطلاعات می‌پردازند.

در این مقاله به سه روش کسب درآمد از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌پردازیم:

۱٫ ساخت صفحات و وب سایت‌های اطلاع رسانی و آموزشی

وب سایت های اطلاع رسانی - نگارش برخط

آموزش عنصر اصلی فضای مجازی است و بخش زیادی از افراد از فضای مجازی برای یادگیری و افزایش آگاهی استفاده می‌کنند. حتی افرادی که تمام وقت روزانه خود را در وبگردی های به ظاهر بی هدف می‌گذرانند، به دنبال استفاده از فضای مجازی برای یادگیری بیشتر هستند. به عنوان مثال آن‌ها مطالب ورزشی را می‌خوانند که از تیم و ورزش مورد علاقه خود آگاهی بیشتری داشته باشند و یا اخبار و اطلاعات را به هدف آگاهی از اتفاقات پیرامون خود دنبال می‌کنند.

۲٫ معرفی کسب و کار خود در فضای مجازی

معرفی کسب و کار در شبکه های اجتماعی - نگارش برخط

همه ما در حوزه ای مشغول به کار هستیم. از خرده فروشی و عمده فروشی ها گرفته تا کارهای فریلنسری و کسب و کارهای الکترونیک. فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به یک بنگاه تبلیغاتی رایگان برای معرفی کسب و کار ما تبدیل شوند. بنگاه تبلیغاتی که مدیریت آن بر عهده خودمان است. البته احتمالا در شروع این کار با مشکلاتی مواجه خواهید شد چرا که بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین و پیچیده ترین تخصص های این روزها به شمار می رود. با مطالعه منابع صحیح و فیلم‌های آموزشی اساتید برتر این حوزه می‌توانید به خوبی از این ابزار برای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود استفاده نمایید.

۳٫ نویسنده محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مرسوم ترین روش‌های بازاریابی در عصر حاضر است و صاحبان کسب و کارهای الکترونیک و وب سایت‌ها بیش از هر زمان دیگری به دنبال تولید محتوای جذاب و کاربرپسند هستند تا به وسیله آن اعتماد کاربران به وب سایت خود را جلب کنند و در نتیجه میزان درآمد و فروش خود را افزایش دهند.

با توجه به این موارد می‌توان نویسندگی محتوا را یکی از مشاغل با میزان تقاضای بالا دانست. شما نیز در صورت علاقه خود می توانید با حضور در کارگاههای نویسندگی محتوا با این مهارت بیشتر آشنا شوید و فعالیت خود را به عنوان یک نویسنده محتوا در یک وب سایت آغاز کنید.

علاوه بر موارد بالا راههای دیگری نیز برای کسب درآمد از صفحات اجتماعی وجود دارد که در مقالات بعدی با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *