۵ دلیل برای اینکه چرا محتوا پادشاه است؟

بازاریابی محتوا مفهومی جدید در دنیای بازاریابی دیجیتال نیست اما در حال حاضر این مفهوم مهمتر از هر زمان دیگری شده است .

محتوا پادشاه است و به طور فزاینده ای راه خود را در خط مقدم تمام استراتژی های بازاریابی های دیجیتال به عنوان یه عنصر مهم که نتایج بزرگ و سریعی دریافت میکند پیدا کرده است. در این باره و وقتی از بازاریابی محتوا صحبت می‌کنیم، یک رویکرد برای تمامی موارد بازاریابی محتوایی کافی نیست. در مقابل باید سعی کنید تا محتوای منحصر به فرد با کیفیت و کاملا معتبر برای مصرف کنندگانی که به شما تاج پادشاهی می‌دهند و برای آن ها سرگرم کننده ، مفید و هیجان انگیز است، تولید کنید.

فرقی ندارد که محتوای شما متن ، فیلم یا تصویر باشد و یا اینفو گرافیک ، نظرسنجی، وبینار و پادکست. هر نوعی که شما به عنوان محتوا ترجیح می‌دهید مطمئناٌ باید قابل اشتراک و مربوط به کسب و کار شما باشد.

بنابراین، چرا محتوا پادشاه است؟

۱٫ برای SEO(Search Engine Optimization) فوق العادست

کیفیت بالا و محتوای غیر قابل کپی در یک وبلاگ تجاری به عنوان یک عنصر مهم در SEO و رتبه بندی موتور های جست و جو تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.

اولا، محتوای منحصر به فرد که به طور منظم با ۳۰۰ – ۵۰۰ کلمه منتشر می شود ، لینک های داخلی به سایر مطالب مرتبط و کلمات کلیدی که به صورت طبیعی در متن قرار می گیرند به بهبود رتبه وبسایت به صورت ارگانیک و برای جستجو ها و کلمات کلیدی مرتبط کمک می کند. رتبه بالا در موتورهای جستجو در نهایت نام تجاری را بیشتر به مصرف کنندگان دیجیتالی که برای محتوایی خاص در موتورهای جستجو سرچ می‌کنند، نشان می‌دهد.

ثانیا : تولید و انتشار محتوای مداوم باعث افزایش اعتبار سایت می‌شود و فرصت هایی را برای ساخت یک پروفایل بک لینک مناسب ایجاد می کند.

۲٫ تعامل ایجاد می‌کند

محتوای خوب چه در قالب یک پست در وبلاگ . چه در قالب یک به روزرسانی در شبکه های اجتماعی، کاربران را تشویق می‌کند تا با آن نام تجاری تعامل کنند. فرقی ندارد که متوجه آن بشوند یا نشوند.

اگر یک محتوا واقعا خوب باشد کاربران از محتوا استفاده خواهند کرد، پیام نام تجاری شما را درک خواهند کرد و شاید حتی نظر بگذارند، آن را لایک کنند و قطعه ای از آن را به اشتراک بگذارند. اما اگر یک محتوا واقعا خوب نباشد، کاربران از آن ها عبور می کنند و محتوا در سیاه چاله ای به نام فضای مجازی ناپدید می‌شود.

برای تشویق به تعامل بیشتر و ایجاد یک رابطه دو طرفه با مصرف کننده از طریق بازاریابی محتوا باید اطمینان حاصل شود که همه محتوا از طریق کانال های رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و کاربر به راحتی می‌تواند آن را به اشتراک بگذارد.

۳٫ فروش و بازدید بیشتری ایجاد می‌کند

در یک بازار اشباع محتوای خوب، نام تجاری را صاحب شهرت و قدرت می نماید که به افزایش تولید لید و افزایش فروش  منجر می‌شود و باعث می‌شود مصرف کننده بیشتر در معرض نام تجاری قرار گیرد. محتوای خوب به طور کلی کمتر از یک پیام تبلیغاتی حس فروش را در مصرف کننده ایجاد می کند و به مصرف کننده این فرصت را میدهد تا بدون نگرانی با نام تجاری تعامل کند. غرق کردن مصرف کنندگان در یک محتوای محصول محور میتواند تاثیر منفی بر رابطه آنها با نام تجاری داشته باشد درحالی  که یک سر مقاله خوب این رابطه را افزایش می‌دهد و یک مصرف کننده را به مشتری نام تجاری تبدیل می‌کند.

۴٫ برای محصول یا خدمت شما ارزش افزوده می‌آورد

محتوایی که در محصول ارزش افزوده ایجاد می‌کند به طور کلی توسط مصرف کننده مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا این محتوا مشکلی از مشکلات روزمره زندگی آن‌ها را برطرف کرده و یا یک چیز جدید به آن‌ها یاد می‌دهد. این ارزش نا محسوس است و ارزش مستقیم مادی ندارد با این حال این  محتوا با توجه به مدل کسب و کار و رابطه بین نام تجاری و مصرف کننده بسیار ارزشمند و غیرقابل قیمت گذاری است.

محتوایی که برای مصرف کنندگان از طریق پست های وبلاگ ، فیلم های آموزشی و وبینار های ایده ال ارزش افزوده ایجاد می‌کند با ارزش ترین نوع محتواست.

۵٫ ترافیک صفحه وب را افزایش میدهد

نه تنها محتوای با کیفیت اصل برای  SEO   فوق العادست بلکه راه بی نظیر برای جذب ترافیک به وبسایت و نگه داشتن مصرف کنندگان برای مدت زمان طولانی تری در سایت است . به عنوان مثال یک وبسایت با یک صفحه اصلی و یک صفحه تماس نرخ پرش بیشتر، تعداد بازدید صفحات کمتر و تعامل کمتری با کاربر دارد ، بازده صفحات محدود و تعامل بسایر کمی را دریافت می کند ، در حالی که یک وب سایت با وبلاگ شخصی با تعداد زیادی از مطالب جذاب بر روی کاربر تاثیر می گذارد و او را تشویق می‌کند تا در تعامل با سایت و بازدید از صفحات چندگانه باشند.

ما می توانیم دلایل دیگری برای آن که چرا محتوا پادشاه است بیاوریم، اما آنها را برای زمان دیگری نگه میداریم. البته شما می توانید با وب گردی به دلایل بیشتری دست یابید. اما قبل از رفتن، ما دوست داریم افکار شما را پذیرا باشیم! چرا فکر میکنید محتوا مهم است؟

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *