تاریخچه محتوا

این روزها واژه تولید محتوا و محتوا با محتوای الکترونیک مترادف شده است اما باید متوجه این نکته باشیم که تولید محتوای الکترونیک تنها یکی از انواع تولید محتواست و محتوا با ساختارهای متفاوت در زمان‌های مختلف تولید شده است. در این مقاله به صورت کلی به روند تکاملی انواع تولید محتوا و رسانه‌هایی که …

با اعتبار با اصالت و قابل اعتماد مثل پست

۹ اکتبر(۱۷ مهر ماه) در جهان به عنوان روز جهانی پست شناخته می‌شود. در زیر به تاریخچه شکل گیری پست و نحوه نام گذاری این روز می پردازیم. پست را می‌توان یکی از قدیمی ترین و کهن ترین ابزارهای ارتباطی دانست. پیام رسانی و ارتباط جمعی به عنوان یکی از نیازهای اجتماعی از ابتدای زندگی …

شبکه های اجتماعی - نگارش برخط

تبدیل تهدید به فرصت در شبکه های اجتماعی

این روزها بخش زیادی از زمان روزانه همه ما در صفحات اجتماعی می‌گذرد. در مسیر رفت و برگشت به محل کار(مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی)، قبل از خواب شبانه، بعد از بیدارشدن از خواب زمان‌هایی هستند که اکثر ما به استفاده از فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی …

۵ دلیل برای اینکه چرا محتوا پادشاه است؟

بازاریابی محتوا مفهومی جدید در دنیای بازاریابی دیجیتال نیست اما در حال حاضر این مفهوم مهمتر از هر زمان دیگری شده است . محتوا پادشاه است و به طور فزاینده ای راه خود را در خط مقدم تمام استراتژی های بازاریابی های دیجیتال به عنوان یه عنصر مهم که نتایج بزرگ و سریعی دریافت میکند …

تولید و انتشار محتوای اولیه وب سایت

براساس ساختار محتوایی سایت‌ها ما معمولا با دو نوع محتوا مواجه هستیم. محتوای ثابت که معمولا یکبار تولید و انتشار می‌یابد که در این نوشته از آن به عنوان محتوای اولیه یاد می‌کنیم و محتوای متغیر که بصورت دائمی نیاز به بروزرسانی دارد که آن را محتوای جاری نام گذاری کرده‌ایم. محتوای اولیه بصورت معمول …

تولید و انتشار محتوای جاری (اخبار) وب سایت

همانطور که در مطلب تولید و انتشار محتوای اولیه اشاره شد محتوای جاری شامل مطالبی می‌شود که به مرور تولید و در سایت انتشار می‌یابد. این اخبار شامل اخبار، گزارشات، آیین نامه‌های جدید و بطورکلی رویدادهای سازمان می‌باشد که با حضور خبرنگار نگارش برخط، محتوای آن تولید شده و پس از دریافت تایید از مسئول سایت …

بروزرسانی دائمی محتوای سایت

بروزرسانی و انتشار محتوا در زمان مناسب و با رعایت استاندارهای لازم در سایت بسیار مهم است. کارشناسان و کارکنان واحد روابط عمومی معمولا در زمان وقوع رویدادها بسیار پر مشغله هستند و معمولا علیرغم تولید محتوا، امکان بهینه سازی و انتشار آن بصورت استاندارد را در زمان مناسب ندارد. برخی اوقات نیز عدم آشنایی …

انتشار اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی

راه‌اندازی صفحه در شبکه‌های اجتماعی که بصورت روزافزون در حال گسترش می‌باشند و انتشار دائمی اطلاعات و اخبار در این شبکه‌ها موضوعی است که در ارتباطات رسانه‌ای امروز نباید از آن مغفول بود. بسیاری از خبرنگاران امروزه اخبار خود را از این شبکه‌ها ی اجتماعی دریافت می‌دارند و باز نشر این مطالب در شبکه‌های اجتماعی …

دریافت بازخورد انتشار اطلاعات از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین راهکارهای دریافت بازخورد عملکرد سازمان‌ها در اجتماع، پایش رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی می‌باشد. استفاده از بسته‌ی جامع خدمات پایش رسانه که شامل رصد سریع، دقیق، جامع و مسئولانة رسانه‌ها شامل روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری، تلویزیون، شبکه‌های ماهواره‌ای و بخصوص رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است، می‌توان حجم غیرقابل استفاده …

انتقال نیازهای محتوایی به بخش فنی

با توجه به دیدگاه متفاوت واحدهای فنی و محتوایی به سایت، معمولا علیرغم تلاش هر دو واحد، نتیجه طراحی فنی سایت با توقعات محتوایی همخوانی ندارد. برای مرتفع نمودن این مشکل نگارش برخط با آموزش پتانسیل‌های فنی به کارشناسان محتوایی و بالعکس سعی نموده زبانی مشترک بین این دو واحد ایجاد نماید. پیاده سازی طرح …