طراحی ساختار محتوایی

09ساختار محتوایی شامل دسته‌بندی محتوا، رتبه‌بندی دسته‌ها و در نهایت تعیین جایگاه ارائه محتوا در سایت می‌باشد. انتشار بی قاعده محتوا در سایت می‌تواند به از دید خارج شدن اطلاعات مهم از نگاه مخاطب مبدل شده و در پی آن باعث تنزل جایگاه محتوا و در نتیجه از دست رفتن مخاطب بیانجامد.
در گام‌های قبلی نیاز‌های سایت شناسایی و استراتژی تدوین شده است. دید و نیاز مخاطب نیز مورد بررسی قرارگرفته است. در این گام با تجمیع اطلاعات بدست آمده، ابتدا ساختار درختی محتوا تدوین و سپس براساس ضریب اهمیت شاخه‌های اصلی و فرعی مشخص خواهند شد و به هر کدام از شاخه‌های اصلی وزنی برای نمایش در صفحه اصلی داده می‌شود.
همچنین در این مرحله می‌توان از روش‌های رتبه بندی علمی براساس نظر نخبگان استفاده نمود تا محتوای ارائه شده در سایت بصورت دقیق رتبه بندی گردد.