نکاتی که در اینفلوئنسر مارکتینگ باید رعایت شود + جدول ایفلوئنسرهای معروف

اینفلوئنسر(influencer)

اینفلوئنسرفردی است که در شبکه های اجتماعی محبوبیت و فالورهای زیاد داشته و می‌تواند به عنوان تبلیغ دهنده یک برند یا کسب و کار فعالیت کند. به طور کلی هر فردی که بتواند بر افرادی از هر طریقی برای جذب کاری تاثیر گذار باشد یک اینفلو یئنسر به‌ حساب می‌آید.

همان طور که می دانید یکی از روشهای موثر در بازاریابی ، بازاریابی دهان به دهان است. در اینفلوئنسر مارکتینگ از این روش بازاریابی به خوبی بهره برده و از آن جایی که مخاطبین به فرد اینفلوئنسر اعتماد دارند جذب محصول یا خدمات برند می‌شوند.

اولین اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی ها بوده و هستند . چهره های مشهور همواره از گذشته در رسانه های محبوب هر زمان اعم از روزنامه ها ، رادیو ، تلویزیون و ….. مورد توجه جامعه بوده اند . هم اکنون نیز شبکه های اجتماعی خصوصا کانال های تلگرام و صفحه های اینستاگرام منجر به ایجاد انواع رسانه های شخصی توسط خوانندگان،‌ بازیگران، ورزشکاران و سایر سلبریتی ها شده است.

می توان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ هم توسط سلبریتی ها بستر سازی شده است چرا که برندها برای تبلیغات خود در اینفلوئنسر مارکتینگ، اول به سلبریتی ها روی آوردند واز نظر مردم قابل اعتمادتر بودند.

در جداول زیر بازیگران و سلیریتی‌های و هم‌چنین افراد که در اینستاگرام  در زمینه‌های مختلف معروف هستند(به اصطلاح شاخ‎‌ مجازی) که بیشترین دنبال کننده‌ها را دارند و قیمت‌های بالایی برای انجام تبلیغات از مشتریان دریافت می‌کنند را بررسی کردیم .

سلبریتی ها- اینستاگرام - اولین اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر - کسب وکار اینترنتی - شاخ های مجازی

«تگ استار» نگاهی نو به اینفلوئنسرمارکتینگ

با رونق گرفتن شبکه‌های اجتماعی فضای اینفلوئنسر مارکتینگ یا به عبارتی تبلیغ با افراد تاثیرگذار دچار تغییراتی شد و افراد غیر سلبریتی نیز با کمک شبکه‌های اجتماعی و انجام یک مهارت به صورت کاربردی به عنوان فردی محبوب و تاثیرگذار شناخته شدند که نام آنها «اینفلوئنسر» نامیده شده است و بدین شکل «اینفلوئنسرهایی» در حوزه‌های مختلف شکل گرفتند که به آنها اینفلوئنسر مدل، اینفلوئنسر غذا، اینفلوئنسر سرگرمی، اینفلوئنسر سفر و اینفلوئنسر تکنولوژی گفته می‌شود و در حوزه‌های دیگر نیز به صورت گسترده اینفلوئنسرها فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند.

به همین منظور سایت «تگ استار» با مدیریت رامبد جوان و حامیان آنها از جمله ستاره هفت هشتاد، آپارات، اسنپ و … پا به این عرصه گذاشته است تا این موانع را در فاز اول برطرف کند و علاوه بر از بین بردن فضای انفرادی اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران، به تولید محتواهای مختلف از جانب اینفلوئنسرها، کشف استعداد آنها و تاثیرگذاری در برندها و فروش آنها در فضای مجازی توسط اینفلوئنسرها کمک کند.

«تگ استار» اولین پلتفرم اختصاصی ارتباط بین کسب و کارها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی سلبریتی‌ها و افراد تاثیرگذار است. این مرحله افراد مختلف را بر اساس نیازهای کسب و کار معرفی می‌کند، همچنین مرتبط‌ترین برندها را به اینفلوئنسرها پیشنهاد می‌دهد. در این بین «تگ استار» بعنوان اولین مرحله اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران پا به عرصه تبلیغات گذاشت که هدف آن شناسایی استعدادها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و توییتر و پیوند آن‌ها با کسب‌وکارهاست.

شرط اینفلوئنسر بودن از نظر «تگ استار» در حال حاضر تعداد حداقل ۱۰ هزار دنبال کننده (فالور) در اینستاگرام یا ۲ هزار فالور در توییتر است. مسلماً کسب‌ و کارها تمایلی ندارند که تبلیغات آن‌ها در صفحات با دنبال کننده کم هرچند با سطح محتوای خوب نمایش داده شود. البته تعداد فالور تنها شرط لازم است و کافی نیست.

از اینفلوئنسرغذا معروف در ایران مسترتیستر یا حمیدسپیدنام هستند که در زمینه فعالیت خود حرفه‌ای و کار بلد بوده که برای معروفی رستوران ها و غذاها گزینه مناسبی برای تبلیغات می‌باشد.

میکرو اینفلوئنسرها

این گروه همانند مردم عادی هستند با این تفاوت که به علت تخصص خاصی که دارند، در بین عموم جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. در این نوع از اینفلوئنسر ها تنها تعداد دنبال کنندگان مهم نیست بلکه ارتباط و جایگاه آن ها با مخاطبین خود بسیار اهمیت دارد. آنها ممکن است بسیاری از شرکت ها را حتی قبل از پیشنهاد تبلیغاتشان نشناسند اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این گروه دوست ندارد بخاطر یک تبلیغ و کسب درآمد از آن مخاطبین خود را از دست بدهند یا آنها را از خود ناراحت کنند. برخی از این اینفلوئنسر ها ممکن است حتی به اندازه یک سلبریتی شناخته شوند و مورد تایید مخاطبین خود قرار بگیرند زیرا امروز مردم بیشتر وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی و اتفاقات درون آن می کنند.

بلاگرها و تهیه کنندگان محتوا

 بلاگر ها یا همان نویسندگان وب سایت ها نیز جز اینفلوئنسر ها قرار می گیرند. در اینترنت وب سایت های بسیار معتبری در هر زمینه ای وجود دارد که خوانندگان با مطالعه آن ها در مورد خرید یک محصول تصمیم میگیرند. اکثر شرکت ها برای تبلیغ محصول خود، آن را در اختیار یک نویسنده حرفه ای قرار می دهد تا محصول را تست و بررسی کند و در مورد آن مطلبی در وب سایت خود منتشر کند. برخی از این وب سایت ها بخشی را برای تبلیغ دهندگان به صورت اختصاصی قرار می دهند تا شرکت ها برای محصول خود بنویسند و آدرس وب سایت یا تماس شرکت خود را در آن ها قرار دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای چه کسب‌و‌کار هایی مناسب است؟

  • به دنبال تبلیغات بسیار زود بازده باشند.
  • هزینه تبلیغات میلیونی داشته باشند.
  • به دنبال معروف شدن محصول یا برندشان باشند.

مزایای استفاده از روش بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها می‌توانند از طریق کانال‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها به میلیون‌ها مشتری دسترسی پیدا کنند. اینفلوئنسرها محتوای اصلی و اغلب مؤثر بازاریابی را برای برند مورد نظر تولید می‌کنند. اینفلوئنسرها روابط قوی با مخاطبان خود برقرار می‌کنند که این امر اعتماد خاصی را بین آنها و مخاطبین‌شان ایجاد می کند، در نتیجه معرفی محصول یا خدمات شما به سرعت منجر به خرید و استفاده مشتری می شود.

در انتخاب اینفلوئنسر برای تبلیغ باید به چه نکاتی دقت کرد

  • باید دید فرد تبلیغ کننده با چه اقشاری در ارتباط است و آیا آن اقشار می توانند مشتری برند شما باشند یا خیر؟!
  • باید دید فرد تبلیغ کننده بیشتر در چه زمینه هایی فعالیت می کند، در حوزه فان و تفریح یا زیبایی یا فشن یا …
  • بسته به نوع پیج و فعالیتش باید فرد تبلیغ دهنده را انتخاب کنید.
  • نحوه ساخت تبلیغ فرد چگونه است.

کارهایی که در اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات اینفلوئنسر نباید انجام شوند

نکته اول: اینفلوئنسر مارکتینگ تنها یافتن یک اینفلوئنسر و تبلیغات محصولات خود به وسیله آن‌ها نیست. آن ها به مخاطبین و برند شخصی خود اهمیت می دهند. پس در برخورد با این افراد دقت کنید.

نکته دوم: اینفلوئنسر مارکتینگ تنها برای فروش مستقیم محصول نیست. شما باید صبر داشته باشید و مخاطبین را به آرامی با محصولات، صنعت و خدمات خود آشنا کنید و اجازه دهید شما را بشناسند نه اینکه مستقیما سراغ فروش محصولات خود بروید.

نکته سومسعی نکنید از چندین اینفلوئنسر مختلف در یک کمپین استفاده کنید. بهتر است وقت و تمرکز خود را بر روی یک نفر قرار دهید و کمپین را با صبر بیشتر دنبال کنید.

نکته چهارمتنها توجه به تعداد مخاطبین و فالوور های اینفلوئنسر برای موفقیت کمپین تبلیغاتی شما کافی نیست. باید سعی کنید بر روی تعداد خاصی از مخاطبین مورد نظر خود تاثیر بسیار عمیقی بگذارید. به این معنا که کیفیت مهم تر از کمیت است.

نتیجه‌گیری

بر اساس آمارها حدود ۸۰ درصد از کاربران ایرانی فعال، روزانه ۵ تا ۱۰ بار به اینستاگرام سر می‌زنند و به طور میانگین ۱۵ دقیقه از زمان خود را در این شبکه‌ی اجتماعی صرف بازدید از پست‌های به اشتراک گذاشته شده می‌کنند. استفاده از این ظرفیت بزرگ یعنی تبلیغات در اینستاگرام قطعاً می‌تواند تحول بزرگی در حیطه‌ی بازاریابی کسب و کارهای ایرانی بوجود آورد .

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 5, میانگین: 5٫00 از 5)
Loading...

0 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *